Guld för kvalitet, prisvärdhet och förpackning

Hernö Old Tom Gin belönas med guld i London Spirits Competition vars jury anser att såväl varumärke som produkt värderas högt på marknaden och har stark attraktionskraft på konsument. Bedömningen sker utifrån tre huvudsakliga kategorier: Kvalitet, prisvärdhet och förpackningsdesign. 

– Den här tävlingen skiljer sig på så sätt att den utöver kvalitet värderar vår attraktionskraft på marknaden. Med guldet, som är det högsta priset i tävlingen, får vi ytterligare ett bevis på att Hernö Old Tom Gin är ett högt rankat varumärke som konsumenter i Storbritannien med stor sannolikhet vill köpa, säger en mycket glad Jon Hillgren, vd och grundare av Hernö Gin.

Bedömning av tre olika kriterier
Kvalitet, prisvärdhet och förpackningsdesign bedöms av juryn som utgörs av experter från branschen. För att uppnå ett guld i tävlingen ska du ha en produkt av toppkvalitet som är prisvärd för såväl återförsäljare som konsument. Förpackningen ska också vara snygg samt sticka ut från mängden i baren och butikshyllan.

– Prisvärdhet är inte synonymt med billigt. Vi verkar inom superpremiumsegmentet och har uppenbarligen lyckats med utmaningen att hitta rätt prisnivå i förhållande till den kvalitet vi erbjuder eftersom London Spirits Competition ger oss ett guld, konstaterar Jon.

– Dessutom anser de att formgivningen och designen av flaskan har rätt uttryck för att attrahera och behålla målgruppens intresse, tillägger han.

 

Stärker positionen i Storbritannien
Det är en rådande ginboom i Storbritannien och det är en av Hernö Gins största exportmarknader. Utmärkelsen kommer med stor sannolikhet att bidra till ökad varumärkeskännedom och försäljning här.

— Hernö Gins distributör i Storbritannien, Love Drinks, gör redan ett fantastiskt jobb och med det här guldet kommer fler att få upp ögonen för Hernö Gins produkter och Hernö Old Tom Gin i synnerhet, vilket gör att vi stärker vi positionen ytterligare, avslutar Jon.

PMG Media Group AB
Box 26029
750 26 Uppsala

E-post: info@logistik.se