Nytt partnerprogram från Check Point

IT-säkerhetsföretaget Check Point lanserar två nya viktiga delar av sitt globala partnerprogram Check Point Engage. Detta för att öka värdet för partner samt påskynda deras tillgång till förmåner och belöningar för försäljningsgenererande aktiviteter i sitt samarbete med Check Point.

Det nya incitamentprogrammet CloudGuard Pay-as-You-Go (PAYG) ger alla aktiva Check Point-återförsäljare möjlighet att registrera sina kunders inköp av Check Point CloudGuard-lösningar gjorda via AWS och Azure. Detta ger långsiktiga belöningar för både den första försäljningen och för fortsatt engagemang med kunder som köper säkerhetslösningar för molnet. 

Check Point lanserar också den nya mobilappen Engage för partner, vilken ska möjliggöra ett ännu närmare samarbete med Check Points kanalgrupper. Detta ger snabbare tillgång till expertis och support, vilket i sin tur ger partner de verktyg de behöver för att öppna upp för och driva mer meningsfulla engagemang med sina kunder. Partner kan också använda appen för att hantera sina försäljningsaktiviteter, och appen kan automatiskt koppla aktiviteterna till relevanta kampanjer och förmåner i partnerprogrammet. Syftet är att påskynda erkännandet av, och belöningar för, partners försäljningsinsatser.

- Vår CEO Gil Shwed är tydlig med att det är dags att investera mer i våra partner, säger Åsa Edner, Sverigechef på Check Point. Med dessa nya initiativ gör vi just det – vi ökar vårt engagemang för att hjälpa våra partner att bli mer framgångsrika och lönsamma. Engage-appen kommer att påskynda belöningar och ge snabbare tillgång till verktyg som partner behöver för att driva försäljningen framåt. CloudGuard PAYG är unikt och stöttar partners långsiktiga investeringar i de kunder som går ut i molnet. Vi ger helt enkelt kanalen bästa resurser för att stötta dem att både vinna nya och behålla befintliga kunder.

PMG Media Group AB
Box 26029
750 26 Uppsala

E-post: info@logistik.se